Algemene Voorwaarden

Leverings en betalings voorwaarden van Jawiku-Partyverhuur gevestigd te Didam aan de Endepoelstraat 22 en ingeschreven bij Kamer van Koophandel te Arnhem .
 
Artikel 1 Toepasselijkheid.
1. Alle aanbiedingen , overeenkomsten alsmede uitvoering daarvan zijn onderworpen aan de navolgende voorwaarden met uitsluiting van eventuele voorwaarden van afnemers en/of opdrachtgevers , 
tenzij schriftelijk anders is overeengekomen . Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze volgende bedrijfsmatige activiteiten.
A. Het verhuren, verkopen , keuren , monteren , demonteren en vervoeren van nieuwe en gebruikte bedrijfsuitrustingen , bedrijfsinrichtingen en aanverwante artikelen.
B.Het ter beschikking stellen van personeel  voor begeleiding , toezicht , uitvoering , voorbereiding en keuren van technische zaken bij evenementen , presentaties , feesten en andere voorkomende activiteiten
C.Het in opdracht voorbereiden en uitvoeren van technische zaken bij evenementen , presentaties , feesten en andere activiteiten.
D. Het verhuren van machines , gereedschappen,aanhangwagens , horeca benodigdheden en andere roerende zaken /goederen.
 
Artikel 2. Aanbiedingen.
1.Al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend , tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
2.Alle bij onze aanbiedingen verstrekte gegevens , specificaties e.d. zijn zo nauwkeurig mogelijk samen gesteld , deze opgaven zijn slechts bindend zover dit uitdrukkelijk schriftelijk wordt bevestigd.
3.In onze aanbiedingen gaan wij uit van goederen en diensten zoals die door ons gebruikelijk zijn , afwijkingen hiervan en speciale eisen dienen vooraf en schriftelijk aan ons te worden medegedeeld ,
in de aanbieding zal expleciet worden vermeld of en in hoeverre met deze afwijkingen en/of speciale eisen rekening wordt gehouden.
 
Artikel 3. Overeenkomsten.
1.Behoudens het hierna bepaalde komt een overeenkomst eerst tot stand wanneer wij een opdracht schriftelijk hebben aanvaard dan wel hebben bevestigd , eventueel nadien gemaakte afspraken en/of 
overeengekomen wijzigingen binden ons slechts indien deze schriftelijk door ons zijn bevestigd .
2.Elke overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat de wederpartij uitluitend te onzer beoordeling voldoende kredietwaardig blijkt voor de geldelijke nakoming van de overeenkomst,
zonodig kunnen wij verlangen dat de wederpartij zekerheid stelt aangaande nakoming van zijn verplichting voortvloeiend uit deze overeenkomst
3.Wij kunnen van de wederpartij verlangen dat , alvorens wij tot uitvoering overgaan , een voorschot zal worden voldaan .
4.Wij zijn gerechtigd om, indien wij dat wenselijk achten, bij de uitvoering van de overeenkomst derden in te schakelen,de daarmee gemoeide kosten zullen aan de wederpartij worden doorberekend conform
de gestelde prijsopgaven.
5.Voor  de levering en diensten waarvan naar hun aard en/of omvang geen offerte cq opdrachtbevestiging wordt verzonden wordt de faktuur tevens als opdrachtbevestiging beschouwd , welke geacht wordt
de overeenkomst juist en volledig weer te geven.
 
Artikel 4. Prijzen
1. Elke prijsopgave is vrijblijvend en altijd exclusief de wettelijke b.t.w. , tenzij het tegendeel schriftelijk is overeengekomen.
2.Voor het geval zich tussen het tijdstip van het tot stand komen van de overeenkomst en de uitvoering daarvan prijsstijgingen van enige importantie hebben voorgedaan , welke prijsstijgingen niet voorzienbaar
waren ( zoals stijging van loonkosten , overheidskosten, assurantiekosten en materiaalkosten ) zullen wij gerechtigd zijn deze prijsstijgingen door te berekenen aan de wederpartij, hetgeen dan schriftelijk 
moet worden vastgelegd.
 
Artikel 5. Verhuur
1.Huurovereenkomsten worden mede geregeerd door onze Algemene Voorwaarden , tenzij dit artikel anders bepaalt.
2.Onder wederpartij wordt in onze Algemene Voorwaarden mede verstaan de huurder en/of opdrachtgever.
3.Onder huurder en/of opdrachtgever wordt in dit artikel verstaan :een rechtspersoon die materialen en/of begeleidend personeel van ons huurt voor een bepaalde periode.
4.Onder materialen wordt in dit artikel verstaan : bedrijfsuitrustingen,machines,gereedschappen,aanhangwagens, horeca benodigdheden en andere door ons te huur aangeboden roerende goederen.
5.De huurder dient de gehuurde materialen te behandelen als een goed huisvader en te gebruiken volgens de bekend veronderstelde eisen en in ieder geval, indien aanwezig , conform de bedieningsvoorschriften
die aan de huurder bij de aflevering van de materialen zijn overhandigd. De huurder zal er in ieder geval voor zordragen dat de door ons ter beschikking gestelde materialen uitsluitend worden gebruikt voor 
het doel waarvoor de materialen bestemd zijn , aan deze materialen geen veranderingen aan brengen en wanneer tevens personeel van ons wordt ingehuurd, handelen conform door onze medewerkers 
gegeven aanwijzingen.
6.De huurder is verplicht aanspraken van derden op de gehuurde goederen af te wijzen en ons daarvan te vrijwaren.
7.Te allen tijde zal de wederpartij aan ons toegang geven aan gebouwen en erven waar het materiaal zich bevindt cq is opgesteld,teneinde de toestand van de materialen te onderzoeken.
8.In geval van diefstal , verlies of beschadiging van materialen zal de wederpartij hiervan terstonds melding doen aan ons , in geval van diefstal of molest zal de huurder terstonds aangifte doen bij de politie 
in de plaats waar de diefstal heeft plaats gevonden cq de molest / schade is aangericht en een copie van deze aangifte aan de verhuurder te verstrekken
9.De huurder zal de materialen niet aan derden verhuren of in bruikleen afstaan m.u.v. collega verhuurders.
10.De materialen worden verhuurd voor een periode van minimaal een dag.De huurperiode vangt aan op het moment dat de materialen ons magazijn verlaten en eindigt op de dag dat de materialen weer in ons 
magazijn terugkeren in dezelfde staat als deze door ons aan het begin van de huurperiode zijn afgeleverd.
11.Tenzij anders is overeengekomen , worden de materialen vervoerd voor rekening en risico van de huurder in eventueel door ons verstrekte verpakking cq transport materialen
12.In geval van verhuur van slechts materialen , dient huurder er zich van te vergewissen dat de materialen in goede conditie aan hem worden uitgeleverd . Wij gaan er van uit dat de huurder bekend is met de  
werking van de materialen en dat de door huurder bestelde materialen beantwoorden aan het doel waarvoor het materiaal wordt gehuurd . Tenzij anders is overeengekomen dient huurder er zorg voor te dragen
dat de materialen bij ons magazijn worden opgehaald en daar ook weer worden teruggebracht uiterlijk op de dag dat de overeengekomen huurperiode eindigt. Door het enkele feit van niet aflevering op de 
datum , om welke reden dan ook , of in geval van beschadiging aande materialen is de huurder in gebreke , zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling is vereist , alsdan is de huurder onverminderd zijn
overige verplichtingen jegens ons , aan ons verschuldigd een schadevergoeding gelijk aan de huurprijs die hij zou moeten betalen vooer het aantal dagen waarmee de overeengekomen huurtermijn wordt
overschreden cq het aantal dagen dat de schadeherstelling en/of schoonmaak van de materialen in beslag neemt vermeerderd met 50 % . De huurder kan aan deze bepaling geen recht tot verlenging van de
tevoren overeengekomen huurperiode ontlenen.
13.tenzij anders is overeengekomen dient de overeengekomen huurprijs kontant voor of bij de aanvang van de huurperiode te worden voldaan , wij zijn gerechtigd een waarborgsom van de huurder te eisen
en behouden ons het recht voor om vervallen huurtermijnen te compenseren met de waarborgsom , evenals de kosten van reparatie en/of reiniging van de gehuurde materialen.
14.Wij zijn nimmer aansprakelijk voor directe en/of indirecte schade als gevolg van het niet naar verwachting functioneren van de materialen of voor schade aan goederen en/of personen bij het werken 
met de materialen.
15.Evenmin kunnen wij worden aangesproken voor enige schadevergoeding door een te late aflevering van de materialen bij de huurder.
16.De huurder/opdrachtgever dient zorg te dragen voor de benodigde vergunningen en ontheffingen voor alle faciliteiten die door ons aan hem geleverd/ verhuurd worden,Tevens dient de huurder/ opdrachtgever
zorg te dragen voor een ruimte voor laad en loswerkzaamheden in de onmiddelijke nabijheid van het afgesproken afleveradres cq bouwlocatie. De verhuurder is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan  
aan bestratingen , leidingen , grasvelden , enz, ontstaan door eventuele los en laadwerkzaamheden. De huurder dient tevens zorg te dragen voor normale los , laad , montage en demontage tijden.
Extra kosten die bij nalating van de huurder ontstaan zijn volledig voor rekening van de huurder.
17.De huurder is te allen tijde verplicht zich te verzekeren tegen schade en/of letsel aan derden en aan bij ons gehuurde materialen en personeelsleden , welke direct en/of indirect door ons of door de 
verhuurde materialen en/of personeelsleden zijn veroorzaakt.
18.De huurder is te allen tijde aansprakelijk voor alle van ons gehuurde materialen mbt contructies in de ruimste zin des woords. De huurder is verplicht zich ten alle tijde te verzekeren van een deugdelijke 
constructie ongeacht door wie de constructies zijn gebouwd , ook in geval het door ons personeel is gebeurt  . De huurder is verplicht zorg tedragen voor alle vergunningen en/of constructiebepalingen.
verhuurder is te alle tijde gevrijwaard door de huurder voor alle schaden in de ruimste zin des woords welke het gevolg zijn van foutieve of niet deugdelijke constructies , ongeacht of er wel of niet rekening  
is gehouden met plaatselijke bepalingen en ongeacht of dit door ons personeel is geinstalleerd of door derden.
 
Artikel 6. Overmacht.
1.In geval van overmacht hebben wij het recht zonder rechterlijke tussenkomst de uitvoering van de overeenkomst op te schorten,dan wel de overeenkomst geheel of ten dele als ontbonden te beschouwen,
zonder dat wij daarvoor tot enige schadevergoeding gehouden zullen zijn .
2.Onder overmacht wordt ter deze verstaan : elke omstandigheid waarvoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door de wederpartij niet meer van ons kan worden verlangd , in ieder geval worden
onder overmacht begrepen , oorlog , oorlogsgevaar/dreiging , oproer , watersnood , waterschade , molest , brand , bedrijfsbezetting , werkstaking , bovenmatig ziekteverzuim van ons personeel , transport 
moeilijkheden , onvoorziene technische complicaties , bedrijfsstoornissen bij onze leveranciers , wanprestaties door onze leveranciers alsmede overheids maatregelen , waaronder in ieder geval zijn begrepen
in en uitvoerverboden en contingenteringen, stormen en windstoten .
3.Indien wij bij het intreden van een situatie van overmacht of gedeeltelijk aan onze uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen hebben voldaan , zijn wij gerechtigd de reeds verrichte prestaties afzonderlijk
te faktureren en is de wederpartij gehouden deze faktuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke transactie.
 
Artikel 7.Betalingen
1.De wederpartij verplicht zich de overeengekomen prijs netto te voldoen uiterlijk op het moment dat wij onze verplichtingen uit de overeenkomst zijn nagekomen , dit behoudens andere afspraken die alsdan
schriftelijk moeten zijn vastgelegd , en wel zonder korting of schuldvergelijking.
2.Indien wij met de wederpartij een andere dan contante betaling zijn overeengekomen , dan dient betaling netto plaats te vinden zonder enige korting of schuldvergelijking middels storting of overmaking op
een op de faktuur vermelde bankrekening , binnen door ons gestelde termijn , doch uiterlijk binnen 14 dagen na faktuurdatum , als betalingsdatum wordt aangemerkt de door onze bank aangegeven
valutadatum.
3.Iedere betaling door de wederpartij strekt zich primair ter voldoening van de door hem/haar verschuldigde rente en kosten en wordt voor het restant in mindering gebracht op de oudste openstaande vordering
4.In geval dat de wederpartij :
a.In staat van faillisement wordt verklaard , tot boedelafstand overgaat  , een verzoek tot surceance van betaling indient , danwel beslag op het geheel of een gedeelte van zijn/haar eigendommen wordt gelegd.
b.Komt te overlijden of onder curatele wordt gesteld ;
c.Enige uit kracht der wet of uit deze overeenkomst op hem/haar rustende verplichtingen niet nakomt :
d.Nalating een faktuurbedrag of een gedeelte daarvan binnen de door ons gestelde termijjn te voldoen :
e.Overgaat tot staking of overdracht van zijn bedrijf of een gedeelte daarvan , danwel overgaat tot wijziging van de doelstelling van zijn/haar bedrijf ; hebben wij door het enkel plaatsvinden van een der 
genoemde feiten het recht hetzij de overeenkomst als en zonder dat enige rechterlijke tussenkomst is vereist zal zijn , hezij de (verdere) uitvoering van de overeenkomst op te schorten , hetzij enige bedrag ,
verschuldigd door de wederpartij op grond van door ons verrichtte prestaties terstonds en zonder enige waarschuwing of ingebrekestelling , in zijn geheel op te eisen , onverminderd ons recht op vergoeding
van kosten , schaden en interest .
 
Artikel 6. Rente en kosten.
1.indien betaling niet binnen de door ons gestelde termijn heeft plaatsgevonden , is de wederpartij van rechtswege in verzuim en vanaf de laatste dag van vorenbedoelde termijn een rente ter hoogte van  
wettelijk bepaalde hoogte per maand verschuldigd over het nog openstaande bedrag , waarbij een gedeelte van een maand wordt beschouwd als een hele maand .
2.Indien artikel 6.1 van toepassing is wordt er een betalingsherinnering verstuurd waarbij het openstaande bedrag wordt verhoogd met de rente en een bedrag van € 15,00 voor adminstratieve
kosten .
3.Alle te maken gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten komen voor rekening van de wederpartij , de buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% van het, met inbegrip van voornoemde rente 
en kosten , door de wederpartij verschuldigde bedrag , met een minimum van € 45,–
 
Artikel9.Toepasselijk recht
1.Op al onze aanbiedingen , overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
 
Artikel 10. Boek 6, titel 5 , afdeling 3 NBW
Indien en voorzover de bovengenoemde algemene voorwaarden strijdig zijn met de bepalingen in boek 6 , artikel 5 , afdeling 3 van het nieuw burgelijk wetboek omtrent algemene voorwaarden , zullen 
laatst bedoelde bepalingen in de plaats treden van de daarmee strijdige bepalingen in deze algemene voorwaarden . Het bepaalde in de eerste zin van dit artikel geldt alleen jegens de contract partijen 
die rechten kunnen ontlenen aan het bepaalde in artikel 6 , titel 5 , afdeling 3 van het nieuw burgelijk wetboek en bovendien slechts ten aanzien van de aldaar vermelde bepalingen die op hen van 
toepassing zijn.
 
Artikel 11. Geschillen
1.Alle geschillen , waaronder begrepen die welke slechts door een partij als zodanig  worden beschouwd , voortvloeiend uit of verband houdende met de overeenkomst waarop deze voorwaarden zelf
en haar uitleg en uitvoering , zowel van feitelijke als juridische aard , zullen worden beslecht door de competente rechter binnen ons arrondisement , dit zover wettelijke bepalingen dit toestaan.
2.Het in het voorgaande lid bepaalde last onverlet ons het recht om een geschil voor te leggen aan de , volgens de normale competetentieregels bevoegde rechter , danwel om een geschil te laten 
beslechten middels arbitrage of bindend advies.
 
Artikel 12.  Wijzigingen en/of aanvullingen van deze voorwaarden. 
1.Wij hebben het recht deze voorwaarden te alle tijde te wijzigen en/of aan te vullen.
2.Wijzigingen en/of aanvullingen hebben geen terugwerkende kracht.
 
Didam , Juli 2012

PRIVACY POLICY

Jan Willem Kuster , gevestigd aan de Endepoelstraat 22 en 22a , 6942 GL , Didam , is verantwoordelijk voor de verwerking
van persoonsgegevens die in deze verklaring staan.

CONTACT GEGEVENS :

Jan Willem Kuster
Endepoelstraat 22a
6942 Gl
Didam
Nederland
0031 316 294893
0031 6 53331372

Jan Willem Kuster is de Functionaris Gegevensbescherming en is te bereiken via info@jawiku.nl

Bedrijfs omschrijving : Verhuren van party benodigdheden en verhuur van bedrijfs / opslag ruimte.

PERSOONSGEGEVENS :

Jan Willem Kuster verwerkt persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten of omdat je ons de
gegevens gegeven hebt .
Jan Willem Kuster H.O.D.N Jawiku Partyverhuur en/of The Rental Company – Jawiku
Hieronder staat een lijst met de gegevens die wij verwerken.

# Voornaam:
# Achternaam:
# Adres:
# Telefoon nummers:
# E mail adressen:
# Acties op onze website:
# Internet browser en apparaat type:
# Leeftijd en geboortedatum:
# Afleveradressen :
# Huurdatum :
# Overige gegevens:
# bedrijfsnaam:
# BTW nummer:
# KvK nummer :

Wij gebruiken Google Analytics om je internetgedrag te analyseren en je daarmee passende producten en diensten
aan te bieden , kortom om je zo goed mogelijke van dienst te kunnen zijn.

GEBRUIK GEGEVENS:

# Afhandelen betalingen
# Bellen en mailen om diensten te verlenen.
# Informeren en wijzigingen etc.
# Jan willem Kuster / Jawiku Partyverhuur analyseert je website gedrag om onze diensten en producten te verbeteren.
# Verhuren van party benodigdheden en bedrijfs / opslag ruimtes
# Wij volgen je website bezoeken om in te spelen op je behoeftes
# Wij verwerken ook persoonsgegevens als we hier wettelijk voor verplicht zijn , bijvoorbeeld voor de belasting aangifte.

BEWAARTERMIJN :

# Wij zullen uw gegevens bewaren zolang ze van ons voor enige betekenis zijn.
# Al uw persoonsgegevens in uw account op onze website worden door ons verwijdert als het account langer dan 14
maanden niet is gebruikt.
# Op uw schriftelijke verzoek per mail zullen wij op de door ons aangegeven termijn de door u opgegeven gegevens
uit ons bestand / archief verwijderen.

ONTVANGST GEGEVENS:

De gegevens worden ontvangen door Jan Willem Kuster en Gepkens Groep te Loerbeek / Hosting Partij